About

Diétám

Lassú,de tartós diétát követni inkább életmódváltás, mint igazi diéta.


A glikémiás index (GI) az élelmiszereket az alapján helyezi el egy 0 és 100 közötti rangsorban, hogy mennyire emelik meg evés után a vércukorszintedet. Jó szénhidrátnak az alacsony glikémiás indexű, vagyis az 55 alatti élelmiszerek számítanak. Közepes glikémiás indexű besorolást az 56 és 69 közötti értékek kapnak, míg magasat a 70 felettiek.


Szabadon fogyasztható ételekEzeknek az ételeknek vagy azért nincs GI-besorolásuk, mert annyira alacsony a szénhidráttartalmuk, vagy azért, mert GI-szemmel még nem tesztelték őket. Ezek mind egészséges ételek, alacsony zsír- és kalóriatartalommal.
Tejtermékek Túró, tojás, feta sajt, alacsony zsírtartalmú krémsajt, zsírszegény cheddar sajt, zsírszegény edami sajt, zsírszegény mozzarella sajt, Ricotta sajt.
Halak és kagylók Tőkehal, rák, óriási laposhal, makréla, kék kagyló, szardínia, lepényhal, királyrák, lazac, fésűkagyló, nyelvhal, kardhal, pisztráng, tonhal.
Húsok Az összes sovány hús: marha, csirke bárány, pulyka, borjú. A vadhúsok, fürj, galamb. Sonkafélék, pl. füstölt sonka.
Zöldségek Articsóka, spárga, cukkini, avokádó, káposzta, karfiol, zeller, padlizsán, uborka, póréhagyma, saláták, paprika, futóbab, spenót, tök, paradicsom.

Veszélyes ételek
Ezek az ételek nagyon kevés szénhidrátot tartalmaznak, a GI-értékük alacsony, vagy nincs is számokban mérhető GI-értékük, azonban mértékkel kell őket fogyasztani, mert vagy kalóriaértékük magas, vagy bővelkednek telített zsírsavakban, sóban, vagy cukorban. Például a mogyoró egészséges, de nem igazán fogyókúrás étel.
Pékáruk, sütik Csokoládétorta 38; házi készítésű banántorta 47; piskóta 46
Egytál-kényelmi ételek Rántotthal-rudacskák 38; rántott hal 43; marhahús 45; csirkefalatkák (nuggets) 46; pizza 49; eperdzsem 51
Mogyorófélék Földimogyoró 14; sós kesudió 22
Innivalók Sör, konyak, gin, vörösbor, meggylikőr, whisky, fehérbor
Húsok Szalámi, kolbászok 28
Olajok Minden olajból keveset kell használni. Válassz mogyoróféléből vagy magokból kivont napraforgóolajat vagy olívaolajat!


2 megjegyzés:

Krisz (rougeandstyle.blogspot.com) írta...

Ez a táblázat pont jól jött nekem is :) Én már egy ideje, nem pont ezt, inkább az egészséges életmódot követem, néhanapi bűnözéssel, és azt kell mondjam egy idő után teljesen meg lehet szokni! Már nem is kívánja az ember a kalóriás, zsíros, tisztacsoki dolgokat! És ráadásul még fogyni is lehet tőle, elég sok lement rólam az elmúlt időben, úgyhogy csak hajrá^^

Julia's Style írta...

Én főleg a vércukorszintemet akarom helyre tenni, arra tökéletes és könnyen betartható véleményem szerint.